Görev Tanımı
04 Ağustos 2023

Sağlık Meslekleri Birimi Görev Tanımı

1-Sağlık meslek mensuplarının mevzuatlarla belirlenen görev, yetki, sorumluk ve sınırlılıkları kapsamında çalışmalarını sağlamak,

2-Bakanlığın planlamalarına uygun olarak sağlık meslek mensuplarının mikro planlamalarını yapmak,

3-Sağlık meslek mensuplarının görev alanı ile yeterlilik, yetkinlik, iş yükü ve verimlilik çalışmalarına yönelik ilgili verileri toplama, analiz ve raporlama çalışmalarını yürütmek ve Bakanlığa bildirmek,

4-Meslek odaları ve kuruluşları ile ilgili çalışmaları yürütmek,

5-Görev alanlarıyla ilgili araştırmalar yapmak, mesleki gelişim için sempozyum, panel, çalıştay vb. etkinlikler düzenlemek ve düzenlenen ulusal ve uluslararası etkinliklere katkı ve/veya katılım sağlamak,

6-İl Sağlık Müdürü tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Sağlık Turizmi Bölümü Görev Tanımı

İşleyi̇şi̇mi̇zdeki̇ mevzuatlar:

  • 23.07.2013 tarih ve 25541 sayılı «Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Kapsamında Sunulacak Sağlık Hizmetleri Hakkında Yönerge»’nin h) bendi 10. Madde ’si kapsamında Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Özel Yataklı Sağlık Hizmetleri Şubesi bünyesinde Sağlık Turizmi Birimi kurulmuştur.
  • “Sağlık Turizmi ve Turist Sağlığı Kapsamında Sunulacak Sağlık Hizmetleri Hakkında Yönerge (EK-2)” 23.07.2013 tarih ve 25541 sayılı Bakan Onayı ile yürürlüğe girmiştir.
  • ‘Uluslararası Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Hakkında Yönetmelik’ 13.07.2017 tarih ve 30123 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
  • 18.05.2018 tarih ve E.3312 Sağlık Hizmetleri Başkanlığının resmi yazısıyla Sağlık Turizmi Birimi, Sağlık Hizmetleri Başkanlığı altında bağımsız bir birim olarak faaliyetine devam etmektedir.     
  • 07.11.2017 tarih ve 51275 sayılı Sağlık Bakanlığı Taşra Teşkilatı Kadro Standartları ile Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönergenin 8. maddesi ikinci fıkrası gereği Sağlık Turizmi Departmanı Sağlık Hizmetleri Başkanlığı Sağlık Meslekleri Birimi bünyesinde faaliyetine devam etmektedir.

GÖREV TANIMI

Yönergenin C Maddesi

ç) Bakanlık tarafından belirlenen sağlık turizmi politikalarının İl düzeyinde uygulanmasını sağlamak, sağlık turizmi ve turistin sağlığı ile ilgili hizmetleri yürütmek,

d) Sağlık turizmi uygulamalarının geliştirilmesine yönelik düzenlemeleri takip etmek ve ilgili kurumlarla koordinasyonu sağlamak. Sağlık turizmi ve turistin sağlığı kapsamında hizmet verecek sağlık tesislerinin yetkilendirme başvurularına ilişkin işlemleri yürütmek ve sağlık alanında ikili iş birliği kapsamında ülkemize gelen ve tedavisi uygun görülen hastalara ilişkin iş ve işlemleri ilgili mevzuata göre yürütmek,

Birimimizce Yürütülen İş ve İşlemler:

1-Ankara il genelinde faaliyetini sürdüren Sağlık tesislerinden Uluslararası Sağlık Turizmi yetki belgesi almak isteyen tüm kurumların yönetmelik çerçevesinde başvuru dosyalarının hazırlanması ve gerekli denetimlerin yapılarak bakanlığa bildirilmesi,

2-Ankara il genelinde faaliyetini sürdüren 1618 sayılı Seyahat Acenteleri ve Seyahat Acenteleri Birliği Kanunu uyarınca A grubu seyahat acentelerinden Uluslararası Sağlık Turizmi yetki belgesi almak isteyen tüm kurumların yönetmelik çerçevesinde başvuru dosyalarının hazırlanması ve gerekli denetimlerin yapılarak bakanlığa bildirilmesi,

3-Ankara il genelinde faaliyetini sürdüren Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığıtarafından ruhsatlandırılmış Engelli bakım merkezleri ve Yaşlı Bakımevi ve Huzurevlerinden Konaklamalı Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Merkezleri Yönetmeliği kapsamında yetki belgesi almak isteyen tüm kurumların yönetmelik çerçevesinde başvuru dosyalarının hazırlanması ve gerekli denetimlerin yapılarak bakanlığa bildirilmesi,

4-Ankara il genelinde faaliyetini sürdüren Kültür ve Turizmi Bakanlığıtarafından ruhsatlandırılmış Otellerden Konaklamalı Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Merkezleri Yönetmeliği kapsamında yetki belgesi almak isteyen tüm kurumların yönetmelik çerçevesinde başvuru dosyalarının hazırlanması ve gerekli denetimlerin yapılarak bakanlığa bildirilmesi,

5-Sağlık Bakanlığı Dış İlişkiler ve Avrupa Birliği Genel Müdürlüğünce Ülkemize ikili işbirliği kapsamında gönderilen tüm yabancı hastaların tedavi programlarının ilimiz genelinde ilgili sağlık tesisleri ile koordinasyonunun sağlanması tüm resmi süreçlerin takibinin yapılması,

6-İlimizde ikamet eden tüm mülteci, sığınmacı, geçici korunma kanunu ve uluslararası korunma kanunu kapsamında yaşayan yabancı uyruklu vatandaşların sağlık ile ilgili süreçlerinin takibi, resmi yazışmaları, sevkleri, istatistiklerinin tutulması ve bakanlığa sistem veri girişi yapılarak bildirilmesi,

7-İç İçleri Bakanlığı tarafından il dışından sağlık hizmeti almak amacı ile ilimize sevk edilmek istenen yabancı uyruklu hastaların ilimizde ilgili sağlık tesislerinde tedavilerinin yapılması için gerekli tüm koordinasyonun resmi yapılması ve işleyişlerin takibi,

8-İlimizde genelinde sağlık tesislerimizde gerçekleşen tüm yabancı hasta hareketliliği ile ilgili iş ve işlemlerin ilgili veri tabanlarına girilmesinin sağlanması ve bu verilerin tarafımızca kontrol edilmesi, bu verilerin sağlık bakanlığına aktarılması ve bu veriler çerçevesinde gerekli düzenleyici ve önleyici iş ve işlemlerin yapılması.

9-İlimiz genelinde sağlık tesislerimizde; görevli tüm tercüman, yabancı hasta hizmetleri personelleri ve sıhhat projesi kapsamında görevli personelin aylık faaliyet raporlarının tutulması, izin rapor vb. süreçlerinin takibi, bu personellerin performans raporlarının ve verimliliklerinin takibi, müşteri memnuniyetlerinin takibi ve tüm bu verilerin bakanlık bilgi sistemlerine veri girişlerinin yapılması,

10-Ruhsatlandırdığımız Tüm kurum ve kuruluşlara yılda en az bir defaya mahsus olmak üzere gerekli ziyaretlerin yapılarak mevzuata uygun hareket edip etmedikleriyle ilgili kontrollerin yapılması, eksikliklerin tespit edilmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşlarla bu eksikliklerin hızlıca giderilmesinin sağlanması,

11-On birinci Kalkınma Planı çerçevesinde; İlimizin Sağlık hizmetlerinde fiyat ve kalite olarak daha cazip ülkeler içinde olduğunun bilinirliliğinin arttırılmasına yönelik yurt içi ve yurt dışı faaliyetlerde bulunmak,

12-Yabancı hasaların İlimize sağlık hizmetine erişimin arttırılması ve ulaşımın kolaylaşmasına yönelik Ankara Ticaret Odası, Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Ankara Valiliği ile koordineli bir şekilde faaliyetlerimiz devam etmektedir.

13-İlimizin sağlık turizmi alanında tanınırlığı ve tercih edilirliğini artırılacak ve sağlık turizmi hizmet kapasitesini nitelik ve nicelik olarak geliştirilecek faaliyetleri Ankara Valiliği koordinatörlüğünce birimiz yürütmektedir.

14-Ankara Valiliği tarafından sağlık turizmi ile ilgili yapılan ve yapılacak tüm çalıştay, seminer, organizasyon, düzenleme ve planlama alanlarında birimizi moderatör olarak görev almaktadır.

15- Bakanlığımız tarafından ülkemizde yürütülen sağlık turizmi ile ilgili hizmetlerin yurtdışına tanıtımını yapmak, hizmet sunumunu artırabilmek, ülkemizin bu alandaki öncü ülkeler arasındaki yerini güçlendirmek, sağlık turizminden elde edilen ekonomik gelirin artırılmasına katkı sağlamak amacıyla Sağlık Turizmi Portalı Web ve Mobil uygulamalarının ilimiz genelinde yetkilendirilen kurum ve kuruluşlara entegrasyonunun sağlanması, hizmet içi eğitimlerinin verilmesi, il adminlerinin tespiti ve sisteme tanımlanması.

16- Müdürlüğümüz Türkiye Turizm ve Tanıtım Geliştirme Ajansı ile İlimizin sağlık turizmi hedeflerine ulaşması, mevcut sağlık turizmi olanaklarının dünya çapında tanıtılması ve pazarlanması, potansiyel sağlık turizm olanaklarının keşfedilerek geliştirilmesi ve kazandırılmasına ilişkin olarak tüm tanıtım/pazarlama/iletişim faaliyetlerini yürütmektedir.   

17-Ticaret Bakanlığının Döviz Kazandırıcı Unsurlar konusundaki teşvikler hakkında ön bilgilendirmenin yetkilendirilmiş kuruluşlara yapılması ve ilgili bakanlığa yönlendirilmesi.

18-Konaklamalı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezleri yönetmeliği kapsamında Yaşlı Bakım Merkezlerinin ve Otellerin Uhdesinde Fizik Tedavi Merkezleri oluşturularak ruhsatlandırılmasının yapılması ve sağlık hizmeti alımı gerçekleştirilmesi.

Sağlık Turizmi Gelişim Faktörleri

  • Sağlık hizmetlerinde fiyat ve kalite olarak daha cazip ülkeler hakkında bilgiye erişimin artması ve ulaşımın kolaylaşmasıyla sağlık turizmi sektörünün büyümesini sağlamaktır.
  • Ülke nüfusunun yaşlanmasıyla kronik hastalık yükü ve maliyetler artmakta, hizmet sunum etkinliğinin artırılması ve teknolojik gelişmelerin fırsata çevrilmesi daha önemli hale gelmekte, ülkemizin sağlık turizmi pazarındaki potansiyeli ön plana çıkmaktadır.
  • Ortalama konaklama süresini artıracak ve turizmin yılın tamamına yayılmasını sağlayacak sağlık turizminin geliştirilmesi için tanıtım ve yatırım faaliyetleri yürütülecektir.
  • Ülkemizin sağlık turizmi alanında tanınırlığı ve tercih edilirliği artırılacak ve sağlık turizmi hizmet kapasitesi nitelik ve nicelik olarak geliştirilecektir. 
  • Sağlık turizmine yönelik hukuki düzenlemeler tamamlanacak, akreditasyon ve denetim altyapısı güçlendirilecek. 
  • Sağlık turizmi alanında ülkemizin tanıtım ve pazarlama faaliyetleri yürütülecektir.
  • Medikal turizmin, termal turizmin yanı sıra yaşlı ve rehabilitasyon turizmiyle olan entegrasyonu sağlanacaktır.
  • Yaşlılara yönelik sağlık izlemleri gerçekleştirilecek, yaşla birlikte artan hastalıklara ilişkin koruyucu ve tedavi edici hizmetler güçlendirilecek, geriatri ve palyatif bakım hizmetleri sunan merkezlerin sayısı artırılacaktır.
  • Sağlık hizmetinin kalitesinin geliştirilmesi için hizmet sunucularına yönelik akreditasyon sistemi kurulacak, klinik kalitenin takibi ve denetiminde standart ve etkili bir süreç oluşturulacak, klinik rehberlerin kullanımı yaygınlaştırılacaktır.
  • Akredite olan sağlık hizmet kuruluşu sayısı artırılacaktır.